loading...

سفر با تو

هر چيزي درباره سفر و مهاجرت

بازدید : 219
11 زمان : 1399:2

شرايط كار در استراليا براي ايرانياني كه قصد مهاجرت به استراليا را دارند با ساير مهاجرين يكسان است. در استراليا نيز هيچ كارمندي با رفتاري ناعادلانه و يا شرايط كاري غير استاندارد رو به رو نخواهد شد. اگر اين اتفاق بيفتد، از طريق قانوني مي‌توان شكايت و پيگيري كرد. در حقيقت در كشور استراليا تمام تلاش بر اين است تا از حقوق ابتدايي و اساسي يك كارمند دفاع شود. شرايط كار در استراليا براي ايرانيان بيش از هر چيزي به تخصص آن ها بستگي دارد. افراد متخصص مي توانند به راحتي در استراليا كار پيدا كنند و در آمد خوبي داشته باشند.

كار براي ايرانيان در استراليا

وضعيت كار در استراليا براي ايرانيان

خوشبختانه كار در كشور استراليا وضعيت ثابت و موفقي دارد. از طرفي ارزش دلار استراليا در سال هاي اخير رشد خوبي داشته است. نرخ بيكاري در استراليا بين پنج تا شش درصد نوسان دارد كه مسلما رقم اقتصادي خوبي است. تعداد شاغلين اين كشور در سال ۲۰۱۸، حدود سيزده ميليون نفر اعلام شده‌اند. اين تعداد شاغل در مقابل جمعيت حدودا بيست و پنج ميليوني اين كشور فوق العاده است. پس اگر دنبال يك آينده درخشان هستيد، اين كشور براي شما راه پيشرفت را باز خواهد نمود.
شايد از خودتان بپرسيد چرا استراليا به يكي از اصلي‌ترين و مهم‌ترين مقاصد مهاجرت تبديل شده است؟ دليل اين امر نداشتن تعداد كافي نيروي حرفه‌اي و متخصص در اين كشور است. همين موضوع باعث شده است كه استراليا ليستي از مشاغل مورد نيازش را هر ساله ارائه دهد تا بتواند نيروي متخصص و حرفه‌اي را براي مهاجرت به اين كشور جذب نمايد.

مزايا و حقوق كار در استراليا:

در مورد مزايا و حقوق و شرايط كار در استراليا براي ايرانيان بايد گفت كه بسته به شغل مورد نظر مي‌تواند متفاوت باشد. اما يك استاندارد ملي استخدام كه شامل ده اصل اساسي براي تمام كارمندان دائمي وجود دارد. اين ده اصل شامل موارد: حداكثر ساعت كاري در طي يك هفته، تقاضا براي منعطف بودن در نظم و ترتيب كارها، دادن مرخصي به والدين و حقوق مربوطه، داشتن مرخصي سالانه، مرخصي شخصي و يا پزشكي و فوت، مرخصي ساعتي، مرخصي ارائه سرويس‌هاي طولاني مدت و تعطيلات عمومي و همچنين مطلع كردن از تمام شدن قرارداد و پرداخت كردن هزينه‌هاي مربوطه و اضافي و نهايتا دادن يك نسخه كامل از اطلاعات كار منصفانه و عادلانه است. براي سال ۲۰۱۹ حداقل دستمزد رسمي براي هر ساعت كار، 15.96 دلار استراليا اعلام شده است.

با چه ويزايي مي توان در استراليا مشغول كار شد؟

يكي از مزاياي مهاجرت به استراليا اين است كه اگر حتي اگر با ويزاي تحصيلي به استراليا رفته ايد، اجازه كار كردن به صورت پاره وقت را خواهيد داشت. براي مثال دانشجويان هفته اي بيست ساعت اجازه كار كردن دارند.

پيدا كردن كار در استراليا براي ايرانيان كار راحتي ست؟

با مطالعه و بدست آوردن اطلاعات قبل از مهاجرت به اين كشور مي‌توانيد تا مقدار زيادي نگراني هايتان را در مورد كار كردن در اين كشور كم كنيد. مثلا سعي كنيد اطلاعاتي در مورد اينكه چه مشاغلي در اين كشور كمبودشان به شدت احساس مي‌شود به دست آوريد و يا سعي كنيد كه يك رزومه و سابقه شغلي حرفه‌اي براي خودتان تهيه كنيد. فراموش نكنيد كه اگر قبل از انجام هر كاري براي آن به خوبي برنامه ريزي كنيد با نتايج شگفت انگيزي رو به رو خواهيد شد.

درست است كه اين كشور براي مهاجرت كاري بسيار فوق العاده است. اما اين نكته را فراموش نكنيد كه شرط پيدا كردن شغل، دانش و تخصص بالا است. اين تخصص مي‌تواند به انواع فيلدهاي مهندسي و يا مشاغل خدماتي چون آشپزي و آرايشگري و غيره مربوط شود. با بررسي فهرست مشاغل مورد نياز استراليا مي‌توانيد با در نظر گرفتن تخصص خودتان در اين كشور مشغول به كار شويد.

آمار وضعيت كار در استراليا

استراليا يكي از كشورهاي تقريبا پر هزينه است اما اين نكته هم نبايد فراموش شود كه بالاترين درآمد سرانه را دارد. درآمد سرانه اين كشور طبق آخرين آمار، حدود چهل و هشت هزار دلار در سال تخمين زده شده است. دستمزد حداقلي يك كارگر، هيجده دلار در ساعت است و همين طور كه اشاره كرديم دولت از افرادي كه دستمزدهاي پايين تر از ميانگين داشته باشند حمايت مي‌كند. حمايت از طريق مختلف از جمله معافيت‌هاي مالي پوشش دهي مي شود. آمار زير دستمزد سالانه برخي از مشاغل كه جمعيت كثيري از مهاجران به انجام آن‌ها مي پردازند، در زير ارائه شده است:

  • مهندس مكانيك: ۱۴۸ هزار دلار
  • مهندس برق و الكترونيك: ۱۲۴ هزار دلار
  • رشته‌هاي مديريتي با مدرك ليسانس: ۱۸۳ هزار دلار
  • رشته‌هاي مديريتي با مدرك فوق ليسانس:۲۷۶ هزار دلار
  • مديريت و كاركنان معدن: ۱۷۴ تا ۲۱۰ هزار دلار
  • رشته‌هاي مربوط به حوزه نفت و گاز :۱۳۵ هزار دلار
  • حسابداري: ۷۸ هزار دلار

همچنين در وب‌سايت اداره كار اين كشور هر پنج سال يك بار، گزارشي از آينده وضعيت مشاغل با توجه به تحليل و بررسي نيازهاي روز بازار كار ارائه مي شود. براساس اين گزارش تا پايان سال ۲۰۲۳، دو سوم رشد مشاغل مربوط به فيلدهاي آموزش و پرورش، خدمات فني، تخصصي و علمي است. همين طور براي رشته‌هاي مربوط به ساختمان‌سازي، راه سازي و حمل و نقل جاده‌اي، گردشگري و بخش‌هاي آموزشي مربوط به بين الملل نيز شانس بالايي براي اشتغال وجود دارد. اين رشته‌ها در اين كشور وضعيت خوب و پويايي دارند.


كار براي ايرانيان در استراليا

ليست مشاغل مورد نياز استراليا

ليستي با عنوان The Migration Occupations(in demand list) يا به طور مختصر MODL وجود داشت كه براي افراد مهاجري كه مايلند در استراليا مشغول به كار شوند، تهيه شده است. در حقيقت اين ليست توسط وزات آموزش و اشتغال استراليا و با در نظر گرفتن نياز كارفرمايان منتشر مي شد. هر سال به طور ميانگين اين ليست دو بار بررسي مي‌شد و دليل اين امر هم احتمال كمبود نيرو در يك فيلد كاري بود. با اين وجود اين به اين معني نبود كه اين ليست هر سال دو بار ويرايش ‌شود و يا تغيير ‌كند. ويرايش اين ليست زماني اتفاق مي‌افتاد كه دولت استراليا تمايل به ايجاد تغيير و اصلاحاتي مهم در بازار كار داشت. با در نظر گرفتن تمام اين نكات پيشنهاد مي‌شدكه قبل از هر گونه اقدامي و حتي مهاجرت براي اين كشور براي تضمين زندگي امن تر براي خودتان اين ليست مشاغل استراليا را حتما مطالعه مي‌كرديد.

چطور در استراليا كار پيدا كنيم؟

بايد به اين نكته توجه كرد كه كارفرمايان اين كشور تمايل به اشتغال طولاني مدت نيروي كار خود دارند. پس با داشتن ويزاي استراليا به طور بلند مدت يك امتياز مهم براي پيدا كردن كار در اين كشور خواهيد داشت. نكته مهم ديگر اين است كه يك رزومه‌اي حرفه‌اي و تخصصي براي خودتان بسازيد، يك رزومه حرفه‌اي به كارفرما نشان مي‌دهد كه شما سزاوار گرفتن آن شغل هستيد. رزومه شما در حقيقت مدركي براي اثبات توانايي‌ها و قابليت‌هاي شما است. پس براي داشتن يك رزومه خوب يك سابقه كار خوب بايد داشته باشيد.

اين نكته را هم بدانيد كه سابقه كار داشتن در استراليا يك امتياز محسوب مي‌شود. اگر سابقه خاصي نداريد، توقع خودتان را از پيدا كردن شغل رده بالا پايين‌تر بياوريد. چون شايد مجبور به كار كردن در زمينه شغلي پايين تر از آن چه كه قبلا داشتيد، بشويد. اما زماني كه كمي جا بيفتيد، قطعا كار بهتري پيدا خواهيد كرد. كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه از طريق وب‌سايت‌هاي كاريابي در استراليا همچون bluecollar ،jobnet ،jobsearch ،seek هم‌ زمان براي چند شغل در خواست بفرستيد، تا نهايتا در يكي از آن‌ها پذيرفته شويد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 29
  • بازدید کلی : 3512
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی