loading...

سفر با تو

هر چيزي درباره سفر و مهاجرت

بازدید : 172
يکشنبه 27 مهر 1399 زمان : 13:24

قرارداد هوشمند Smart Contract یک کد کامپیوتری است که وظیفه آن ساده کردن بعضی از توافق‌ نامه‌ ها است. این ساده کردن از طریق حذف واسطه انجام می‌ گیرد. به‌ صورت کلی قراردادهای هوشمند و تکنولوژی بلاک چین به یکدیگر مرتبط هستند. این امر از این‌ جهت است که فناوری بلاک چین بستری است برای وجود قراردادهای هوشمند و ارزهای دیجیتال نیز شرایط را مساعدتر می کند. اگر بخواهیم به بیانی ساده قراردادهای هوشمند را تعریف کنیم می‌ توانیم عنوان کنیم که قراردادهای هوشمند پروتکلی هستند جهت تنظیم قراردادها که توسط اطلاعات مربوط به شرایط قرارداد، کلیه اقدامات از پیش تعیین‌ شده در آن را به‌طور خودکار انجام می‌ گیرد.

بازدید : 126
يکشنبه 27 مهر 1399 زمان : 13:21

صرافی بیترکس از امنیت بالایی برخوردار است و کاربران این صرافی می توانند با تکیه بر این امنیت معاملات خود را به راحتی انجام دهند. موسسان صرافی بیترکس با توجه به هک شدن سایر پلتفرم ها تلاش خود را برای بالا بردن امنیت انجام داده اند تا کاربران سایت بتوانند با خاطری آسوده خرید و فروش و معاملات خود را انجام می دهند. یکی از گزینه هایی که برای افزایش امنیت در این سایت انجام می شود استفاده از رمزهای دو عاملی است که از طریق به کارگیری رمزهای دو عاملی از ورود هکرها به حساب ها کاربران جلوگیری می شود.

صرافی bittrex بیش از 80 درصد ارزهای خود را در کیف پول های آفلاین نگهداری می کند تا از این طریق بتواند امنیت حساب های مشتریان خود را حفظ کند. مبارزه با پولشویی و شناخت مشتری از طریق احراز هویت و جلوگیری از کلاهبرداری در بیترکس بسیار مورد توجه است و از قوانین آن پیروی می کند.

بازدید : 182
11 زمان : 1399:2

اگر براي مهاجرت به استراليا برنامه ريزي كرده ايد بايد بدانيد حتما به يك حساب بانكي نياز داريد. افتتاح حساب در بانك هاي استراليا براي مهاجران امكان پذير است و اين تنها يكي از مزاياي مهاجرت به استرالياست. برخي از بانك به ازاي خدماتي كه انجام مي دهند، مبلغي را به عنوان خدمات ماهيانه كسر مي كنند اما بعضي از بانك ها هزينه اي دريافت نمي كنند. افتتاح حساب در استراليا داراي مزاياي زيادي است كه از آنها مي توان به انتقال وجه بين المللي اشاره كرد.

افتتاح حساب در بانك هاي استراليا

بازدید : 219
11 زمان : 1399:2

شرايط كار در استراليا براي ايرانياني كه قصد مهاجرت به استراليا را دارند با ساير مهاجرين يكسان است. در استراليا نيز هيچ كارمندي با رفتاري ناعادلانه و يا شرايط كاري غير استاندارد رو به رو نخواهد شد. اگر اين اتفاق بيفتد، از طريق قانوني مي‌توان شكايت و پيگيري كرد. در حقيقت در كشور استراليا تمام تلاش بر اين است تا از حقوق ابتدايي و اساسي يك كارمند دفاع شود. شرايط كار در استراليا براي ايرانيان بيش از هر چيزي به تخصص آن ها بستگي دارد. افراد متخصص مي توانند به راحتي در استراليا كار پيدا كنند و در آمد خوبي داشته باشند.

كار براي ايرانيان در استراليا

بازدید : 236
11 زمان : 1399:2

مهاجرت از طريق كارآفريني يكي از روش‌هاي مهاجرت به استرالياست كه به نسبت روش‌هاي ديگر آسان تر است. متقاضيان براي مهاجرت از طريق كارآفريني بايد ويزاي كارآفريني ۱۸۸ استراليا را دريافت كنند كه در اينجا به بررسي شرايط اقامت گرفتن از طريق ويزاي ۱۸۸ و انواع اين ويزا مي‌پردازيم.

انواع ويزاي ۱۸۸ كشور استراليا

ويزاي ۱۸۸ كشور استراليا به ۳ دسته‌ تقسيم مي‌شود:

  • ويزاي كارآفريني – Business Innovation Stream
  • ويزاي سرمايه گذاري معمولي – Investor Stream
  • ويزاي سرمايه گذاري ويژه -Significant Investor Stream

ما در اينجا درباره ويزاي نوع اول يعني ويزاي كارآفريني صحبت مي‌كنيم كه زير مجموعه‌اي از ويزاي ۱۸۸ است.

شرايط اخذ ويزاي كارآفريني ۱۸۸ استراليا

ويزاي كارآفريني يك ويزاي موقت به شمار مي‌رود و شرايط اخذ اين ويزا بصورت زير است:

  1. سن متقاضي بايد كمتر از ۵۵ سال باشد. در بعضي از ايالت‌ها مثل استرالياي جنوبي و غربي سن بالاي ۵۵ سال هم براي گرفتن ويزا پذيرفته مي شود.
  2. متقاضي بايد از يكي از ايالت‌هاي استراليا اسپانسرشيپ بگيرد تا نشان دهد كه مي تواند شرايط تعيين شده توسط دولت استراليا و اداره مهاجرت استراليا براي دريافت ويزاي كارآفريني را محقق سازد.
  3. فرد متقاضي بايد براي گرفتن ويزاي كارآفريني بايد حداقل ۶۵ امتياز بگيرد كه اين امتياز براساس نمره زبان، تحصيلات، سابقه بيزينس، گردش مالي ، ميزان دارايي و … محاسبه مي شود. حداقل نمره زبان آيلتس ۵ است كه اگر متقاضي حداقل نمره را نياورد بايد هزينه كلاس هاي زبان آينده خود را پيشاپيش به دولت استراليا پرداخت كند. هرچه فرد نمره بالاتري در امتحان زبان آيلتس بياورد، امتياز او بيشتر مي‌شود. اين امتياز براي ويزاي سرمايه گذاري ويژه ضروري نيست و لزومي ندارد كه متقاضي اين امتياز را بگيرد.
  4. حداقل سرمايهمورد نياز متقاضي و همسرش بايد ۸۰۰ هزار دلار باشد. سرمايه‌هايي مثل زمين، خانه، ماشين، پول و اموال مشابه و اين اموال بايد به مدت حداكثر ۲ سال پس از اخذ ويزا قابل انتقال به كشور استراليا باشد.اين سرمايه براي ويزاي سرمايه گذاري معمولي ۲.۲۵ ميليون دلار استراليا در دو سال از پنج سال اخير است. براي ويزاي سرمايه گذاري ويژه بايد حداقل دارايي متقاضي ۵ ميليون دلار استراليا باشد.
  5. متقاضي بايد حداقل ۲۰۰ هزار دلار در استراليا سرمايه گذاري كند. البته ممكن است اين مقدار براي متفاوت باشد. اگر متقاضي بخواهد براي اخذ ويزاي سرمايه گذاري معمولي اقدام كند، بايد براي سرمايه گذاري حداقل بايد ۱.۵ ميليون دلار استراليا در يكي از ايالت‌ها داشته باشد. همچنين بايد سوابق خوبي در سرما‌يه گذاري داشته باشد. اگر هم مي‌خواهد براي ويزاي سرمايه گذاري ويژه اقدام كند، بايد حداقل ۵ ميليون دلار استراليا در ايالت مورد نظر سرمايه گذاري كند.
  6. متقاضي بايد متعهد شود كه تا حداقل دو سال پس از ورود به كشور استراليا كسب ‌و كارش را راه‌ اندازي مي ‌كند.
  7. براي اخذ ويزاي كارآفريني، گردش سرمايه متقاضي بايد حداقل ۵۰۰ هزار دلار، در دو سال از چهار سال اخير باشد كه به دليل تغييرات قيمت ارزهاي خارجي در ايران اگر متقاضي با گردش مالي دچار مشكل شود مي‌ تواند گردش مالي ۳ يا ۴ سال اخير را ارائه دهد. نرخ تبديل ارز براي اين منظور نرخ بانك مركزي مورد قبول است.
  8. متقاضي بايد مدير كسب و كاري باشد كه حداقل دو سال از شروع آن گذشته باشد. مثلا داراي جواز كسب و يا مدير عامل و سهام دار يك شركت باشد.
  9. فرد متقاضي بايد توسط دولت يا ايالت موردنظر انتخاب ‌شده باشد و براي او دعوت نامه ارسال شده باشد.

ويزاي كارآفريني 188 استراليا

مزاياي اخذ ويزاي كارآفريني ۱۸۸ استراليا

فرد با گرفتن اين ويزا، از مزاياي زير بهره‌مند مي‌شود:

  • شخص مي‌تواند به مدت ۴ سال و ۳ ماه در كشور استراليا زندگي كند.
  • چون اين ويزا يك ويزاي موقت است فرد مي‌تواند از طريق تغيير نوع ويزاي خود به يكي از ويزاهاي ۸۸۸، ۱۳۲، ۸۹۰ و ۸۹۲ اقامت خود را دائمي كند.
  • فرد مي‌تواند هر فعاليت تجاري در كشور استراليا انجام دهد.
  • شخص مي تواند بعد از اخذ ويزاي ۱۸۸ استراليا به خارج از استراليا به صورت نامحدود سفر كند و هر بار كه بر مي گردد ويزاي اومعتبر باشد.
  • شخص مي‌تواند به همراه همسر، فرزندان و وابستگان خود وارد كشور استراليا شود.
  • به خانواده فرد نيز اجازه كار و زندگي در استراليا داده مي‌شود.
  • ويزاي استراليا شامل همسر، فرزندان پايين ۱۸ سال و فرزندان بين ۱۸ تا ۲۳ سالي كه مشغول به تحصيل هستند خواهد شد. البته فرزندان بالاي ۲۳ سال هم كه به علت معلوليت همچنان وابسته به والدين هستند مي‌توانند براي اين نوع ويزا اقدام كنند.

مدت زمان صدور ويزاي ۱۸۸ استراليا

مراحل و زمان تقريبي درخواست ويزاي كارآفريني كشور استراليا بصورت زير است:

  • ارسال درخواست دعوت نامه به ايالت مورد نظر كه حدودا يك ماه طول مي ‌كشد.
  • دريافت دعوت نامه و ارسال درخواست ويزا و مدارك به اداره مهاجرت استراليا حداكثر دو ماه طول مي ‌كشد.
  • قرارگيري در صف انتظار براي بررسي مدارك توسط اداره مهاجرت استراليا كه به طور معمول ۱۸ تا ۲۲ ماه زمان مي ‌برد.

اداره مهاجرت استراليا شرايط و مدارك اصلي متقاضي را مورد بررسي قرار مي ‌دهد و اگر متقاضي مدارك را به درستي تكميل نكرده باشد و يا تمام مدارك مورد نياز را ارسال نكرده باشد و همچنين اداره مهاجرت كشور استراليا زمان بيشتري براي بررسي اطلاعات متقاضي نياز داشته باشد ممكن است زمان پردازش و صدور ويزا به عقب بيفتد. بعد از صدور، اين ويزا به مدت ۴ سال و ۳ ماه اعتبار دارد.
گرفتن ويزاي ۱۸۸ استراليا هزينه‌ هايي دارد كه اين هزينه براي فرد متقاضي ۵۳۷۵ دلار استراليا است. براي اعضاي خانواده در صورتي كه بالاي ۱۸ سال سن داشته باشند ۲۶۸۵ دلار استراليا و اگر كوچكتر از 18 سال باشند 1345 دلار استراليا نياز است.

تبديل ويزاي ۱۸۸ به ويزاي دائم ۸۸۸

براي دريافت حق شهروندي كشور استراليا ابتدا شخص بايد ويزاي دائمي استراليا را دريافت كند. اگر فرد چهار سال در كشور استراليا اقامت داشته باشد و يك سال آن هم با ويزاي دائم باشد، مي ‌تواند براي شهروندي اين كشور اقدام كند. البته اين چهار سال نبايد بصورت پيوسته باشد و مي ‌تواند به ازاي هر سال، سه ماه خارج از استراليا باشد. اين ويزا بعد از ويزاي ۱۸۸ است كه اگر شخص شرايط زير را داشته باشد مي‌تواند براي اقامت دائم كشور استراليا اقدام كند.

شرايط ويزاي ۸۸۸:

اگر فرد شرايط زير را داشته باشد مي‌تواند ويزاي ۱۸۸ موقت خود را كه مدت آن ۴ سال و ۳ ماه است به ويزاي دائمي ۸۸۸ استراليا تبديل كند. همچنين توجه داشته باشيد ممكن است اين شرايط براي هر ايالت متفاوت باشد:

• فرد بايد در سوابق خود حداقل يك سال در استراليا اقامت داشته باشد يعني ۲۴ ماه قبل از اقدام براي ويزاي ۸۸۸ اقامت دائم در كشور استراليا.
• سابقه مديريتي فرد در كسب و كار بايد اثبات گردد و همچنين بايد فعاليت خود را براي حداقل دو سال اثبات و مدارك مالياتي معتبر خود را ارائه دهد.
• كسب و كار حداقل بايد ۳۰۰ هزار دلار گردش مالي ساليانه داشته باشد (۱۲ ماه قبل از درخواست ويزا)
• فرد بايد در كسب و كارش سرمايه گذاري به ارزش حداقل ۲۰۰ هزار دلار استراليا داشته باشد.
• شخص بايد حداقل دو كارمند استراليايي در كارش استخدام كند و يا حداقل ۶۰۰ هزار دلار سرمايه به كشور استراليا انتقال دهد.

آيا گرفتن ويزاي كارآفريني ۱۸۸ استراليا پيچيده است؟

ويزاي كارآفريني ۱۸۸ كشور استراليا ويزايي خاص است و اقدام به گرفتن آن به فردي ماهر، متخصص و با تجربه نياز دارد. يكي از مزاياي اين ويزا اين است كه نياز به نمره زبان بالا ندارد و اخذ آن راحت تر از بقيه ويزاها است. اگر فردي تخصص و مهارت لازم و حداقل سرمايه را دارد مي‌تواند نسبت به گرفتن اين ويزا اقدام كند و شانس خود را براي اين ويزاي سرمايه گذاري استراليا، امتحان كند. البته بهتر است در اين راه از وكلاي با تجربه كمك بگيريد.

ويزاي سرمايه گذاري 188 استراليا

بازدید : 191
11 زمان : 1399:2

سالانه هزاران نفر براي تابعيت و شهروندي كشور نيوزيلند درخواست مي دهند. از مهم ترين دلايل مهاجران براي انتخاب كشور نيوزيلند مي توان به شرايط مساعد اقتصادي، اقليمي و امينت بالا در نيوزيلند اشاره كرد. در اينجا درباره شرايط اخذ تابعيت كشور نيوزيلند و مزاياي تابعيت نيوزيلند كه يكي از مهم ترين آنها، دريافت پاسپورت نيوزيلند است، صحبت مي كنيم و سعي مي كنيم با پاسخ سوالات مهم درباره اقامت نيوزيلند و مزاياي تابعيت اين كشور، تصوير روشني براي افرادي كه قصد اقدام براي شهروندي نيوزيلند را دارند ترسيم كنيم.

سالانه چند نفر موفق به اخذ تابعيت و شهروندي نيوزيلند مي شوند؟

برطبق آمار رسمي منتشر شده توسط دولت نيوزيلند در سال 2018 بيش از 35 هزار نفر موفق به اخذ تابعيت و شهروندي كشور نيوزيلند شده اند. شهروندان انگليسي و هندي بالاترين ميزان درخواست ها براي حضور در اين كشور را داشته اند. اين آمار رسمي توسط سايت dia.govt.nz منتشر شده است. در جدول زير ليستي از شهروندان 7 كشوري كه بيشترين درخوست را براي گرفتن تابعيت نيوزيلند و استفاده از مزاياي آن در سال 2018 را داشته اند مشاهده مي كنيد.

رتبه محل تولد افراد تعداد شهروندي اعطا شده
1 بريتانيا 5471 نفر
2 هند 4848 نفر
3 سوما 3185 نفر
4 فيليپين 3079 نفر
5 آفريقاي جنوبي 2691 نفر
5 فيجي 2691 نفر
5 چين 1175 نفر

تعداد افرادي كه موفق شده اند در سال 2018 شهروندي كشور نيوزيلند را بدست بياورند به نسبت سال 2017 هزار نفر كمتر شده اند. طبق آمار رسمي منتشر شده در سال 2017 بيش از 36 هزار نفر موفق به اخذ تابعيت نيوزيلند شده اند.

تابعيت نيوزيلند

شرايط عمومي اخذ شهروندي نيوزيلند چگونه است؟

قبل از اينكه درباره راه هاي مختلف گرفتن شهروندي نيوزيلند صبحت كنيم بايد درباره شرايط عمومي اخذ اقامت اين كشور بيشتر بدانيم. 6 شرط عمومي براي حضور در كشور نيوزيلند و درخواست اقامت به شرح زير است:
1. حداقل 5 سال از اولين ورود به نيوزيلند گذشته باشد:
اولين و مهمترين شرط براي دريافت شهروندي نيوزيلند اين است كه حداقل پنج سال ويزاي موقت و يا دائم نيوزيلند داشته باشيد . البته در طي اين پنج سال نيازي نيست كه همه ايام سال را در نيوزيلند حضور داشته باشيد و تنها 8 ماه حضور در هر سال، كافي ست.
2. دارا بودن شخصيت اخلاقي خوب:
اين بند كه در سايت مهاجرت نيوزيلند با عنوان Good character آورده شده است، به شرايطي اشاره مي كند كه فرد به قوانين و مقرارت كشور احترام مي گذارد و محكوميت قانوني در طول زندگي خود در نيوزيلند نداشته است. احترام به قوانين راهنمايي رانندگي، عدم آسيب به افراد و … از اين دسته قوانين هستند.
3. تسلط به زبان انگليسي
4. توانايي مالي كافي براي امرار معاش:
شخصي كه درخواست اقامت نيوزيلند را دارد بايد ثابت كند كه مي تواند مخارج زندگي خود و خانواده اش را تامين كند. داشتن كار مناسب يا سرمايه بانكي مي تواند راهگشاي افراد براي گذراندن اين شرط باشد.
5. آگاهي نسبت به مزاياي اقامت و قوانين:
شخصي كه مي خواهد درخواست تابعيت كند بايد نسبت به قوانين كشور نيوزيلند و مزاياي اعطاي شهروندي اين كشور اطلاعات كافي داشته باشد.
6. شركت در مراسم تابعيت:
شركت در مراسم تابعيت نيوزيلند براي افراد درخواست كننده اجباري است و شخص بايد با حضور در اين مراسم شرايط خود را براي كسب اخذ شهروندي نيوزيلند كامل كند.

انواع مختلف دريافت شهروندي و تابعيت نيوزيلند

انواع تابعيت و شهروندي نيوزيلند از نظر دولت اين كشور در سه بخش، دسته بندي مي شوند:

  1. شهروندي براي اتباع خارجي (Citizenship by grant)
    اين نوع از شهروندي براي افرادي است كه خارج از نيوزيلند به دنيا آمده اند و والدين آنها نيوزيلندي نيستند. همچنين اقامت از طريق سرمايه گذاري، اقامت كاري، اقامت تحصيلي در اين دسته قرار مي گيرد.
  2. شهروندي و اقامت نيوزيلند با تولد (Citizenship by birth)
    تا قبل از 2006 هر كودكي كه در نيوزيلند به دنيا مي آمد شهروندي اين كشور را مي گرفت اما از سال 2006 به بعد كودكي كه در نيوزيلند به دنيا مي آيد در صورتي اقامت دائمي نيوزيلند را دريافت مي كند كه يا يكي از والدين او متولد نيوزيلند باشد يا از قبل اقامت دائمي اين كشور را گرفته باشد.
  3. تابعيت نيوزيلند از طريق والدين نيوزيلندي (Citizenship by descent)
    اين نوع تابعيت در شرايطي اتفاق مي افتد كه فرد خارج از كشور نيوزيلند به دنيا آمده است اما يكي از والدين او تابعيت نيوزيلند را داشته باشند. در اين صورت فرد مورد نظر مي تواند براي گرفتن پاسپورت نيوزيلند و استفاده از مزاياي شهروندي نيوزيلند اقدام كند.

آيا قوانين نيوزيلند اجازه اقامت افراد با دو تابعيت را مي دهند؟

برخي از كشورهاي دنيا مخالف دو تابعيتي هستند و قوانين اين كشورها به شخص اجازه نمي دهد كه تحت دو تابعيت در آن كشور زندگي كند. اما قوانين كشور نيوزيلند اجازه دو تابعيتي را مي دهد و فردي كه تابعيت كشور ديگري مثل ايران را دارد مي تواند تابعيت نيوزيلند را نيز داشته باشد و اين موضوع يكي از مزاياي تابعيت كشور نيوزيلند نيز محسوب مي شود.

مراحل قانوني تابعيت در نيوزيلند چقدر زمان مي برد؟

كشور نيوزيلند يكي از بروزترين كشورها در زمينه خدمات دولت الكترونيك است. اكثر زير ساخت هاي اداري اين كشور به صورت آنلاين درخواست هاي شهروندان را پاسخ مي دهند. نيوزيلند يكي از معدود كشورهايي ست كه تمام مراحل گرفتن پاسپورت را به شكل آنلاين پشتيباني مي كند. مراحل قانوني از لحظه ارسال مدارك و درخواست شهروندي نيوزيلند تا زمان پاسخ نزيك به 4 ماه طول مي كشد و در صورتي كه كه شما شرايط لازم را داشته باشيد بعد از 4 ماه به شما جواب داده مي شود و مي توانيد از مزاياي تابعيت كشور نيوزيلند استفاده كنيد.

مزاياي تابعيت كشور نيوزيلند

اگر موفق به اخذ تابعيت نيوزيلند شويد شما مي توانيد از تمام مزاياي يك شهروند نيوزيلندي برخوردار شويد:

1 – استفاده از پاسپورت نيوزيلند
وقتي كه مراحل اخذ تابعيت شما با موفقيت به پايان رسيد مي توانيد براي گرفتن پاسپورت نيوزيلند اقدام كنيد. با داشتن پاسپورت اين كشور مي توان به بيش از 180 كشور دنيا بدون ويزا مسافرت كنيد. اگر مي خواهيد بيشتر درباره پاسپورت اين كشور بدانيد پيشنهاد مي كنيم مطلب پاسپورت نيوزيلند و مزاياي آن را مطالعه كنيد.

2 – بهره مندي از قوانين اقتصادي
پس از اخذ شهروندي نيوزيلند مي توانيد از تمام مزاياي قانوني آن استفاده كنيد. اين قوانين دربخش اقتصادي شامل گرفتن وام هاي مختلف از بانك ها و موسسات، امكان سرمايه گذاري در بخش هاي سود آور، خريد زمين، ثبت شركت و ساير خدماتي است كه با بدست آوردن تابعيت اين كشور مي توانيد از آن استفاده كنيد.

3 – امكان شركت در انتخابات و راي گيري ها
پس از دريافت شهروندي كشور نيوزيلند مي توانيد در انتخابات پارلماني يا ساير نظرسنجي ها و راي گيري هاي رسمي اين كشور شركت كنيد. در واقع بعد از اخذ تابعيت نيوزيلند، شرايطي مشابه فرد نيوزيلندي را خواهيد داشت و شركت در انتخابات و راي گيري ها نيز مقدور خواهد بود.

4 – شرايط تحصيل و استفاده از بورسيه هاي دولتي
دولت نيوزيلند به تحصيلات و كيفيت دانشگاه ها اهميت زيادي مي دهد. دانشگاه ها و مدارس اين كشور از باكيفيت ترين در دنيا هستد و يكي از مهمترين مزاياي شهروندي نيوزيلند بهره مندي از اين دانشگاه ها و موسسات برتر است.

  • دانشگاه اوكلند (University of Auckland)
  • دانشگاه اوتاگو (University of Otago)
  • دانشگاه ويكتوريا (Victoria University of Wellington)
  • دانشگاه وايكاتو (University of Waikato)

دانشگاه هاي بالا از معتبرين ترين دانشگاه هاي نيوزيلند هستند كه با اخذ تابعيت نيوزيلند، امكان حضور در آنها براي فرد و اعضاي خانواده وجود دارد.

5 – زندگي در يكي از زيباترين كشورهاي دنيا
كشور نيوزيلند با توجه به موقعيت جغرافياي منحصر به فردي كه در آن واقع شده است يكي از بكرترين و شگفت انگيزترين مناطق مسكوني در دنياست. منظره هاي طبيعي شگفت انگيز، آب و هواي مناسب و معتدل و حيات وحش بي نظير، از مزايايي تابعيت و شهروندي نيوزيلند براي شما به همراه مي آورد.

سيتيزن شيپ استراليا
براي سيتيزن شيپ نيوزيلند از چه طريق اقدام كنيم؟

در صورتي كه تمايل به اخذ سيتيزن شيپي نيوزيلند داريد بايد از راه اصولي اقدام كنيد. ممكن است اگر در انتخاب ويزاي موقت، دقت كافي به خرج ندهيد براي دريافت اقامت دائم با مشكل روبرو شويد. يكي از بهترين راه هاي براي كسب نتيجه دلخواه، داشتن مشاوري آگاه و مسلط به قوانين مهاجرتي نيوزيلند است. گروه وكلاي مهاجرت پاسارگاد براي ارائه مشاوره در ايران و استراليا در كنارتان هستند و مي توانند مناسب ترين راه كارها را به شما پيشنهاد دهند و تا آخرين مراحل مهاجرت، راهنماي مهاجرين باشند.

بازدید : 176
11 زمان : 1399:2


كشور كوچك اما متنوع نيوزيلند

نيوزيلند كشوري كوچك است اما از نظر تنوع و بالا بودن كيفيت براي كار و زندگي بي نظير است. اين جزيره كوچك از شهرهاي مختلفي تشكيل شده كه هر كدام از اين شهرها به تنهايي مي‌توانند شما را وسوسه كنند تا براي خريد بليط هواپيما براي مسافرت و يا مهاجرت هر چه زودتر اقدام كنيد. در زير ليستي از فوق‌العاده ترين شهرها براي زندگي در نيوزيلند براي شما ارائه شده است.

كويينز تاون پايتخت ماجراجويي در نيوزيلند

هر وقت ليستي از بهترين شهرها براي زندگي در نيوزيلند پيش رويتان گذاشته شود، حتما كويينز تاون را به عنوان شماره يك آن ليست خواهيد ديد! زيبايي حيرت انگيز و فوق‌العاده ي كويينز تاون كه به شما اين امكان را مي دهد تا با فرهنگ متنوع نيوزيلند آشنا شويد، حس ماجراجويي و هيجان را در شما مجددا بيدار خواهد كرد! از تفريحات هيجان انگيز كويينز تاون كه شامل اسكي روي برف‌هاي زيبايش تا پياده روي و رفتن به كوه مي‌تواند اوقات خوشي را براي شما به ارمغان بياورد. اين شهر براي تمام سنين، جوان يا پير مي‌تواند شگفت انگيز باشد.

كويينز تاون بهترين شهر براي پيدا كردن كار است. قيمت خانه در اين شهر بالاست.(اخيرا حتي از اوكلند نيز به عنوان گران ترين در كشور سبقت گرفته است.) اگر به دنبال جايي براي زندگي هستيد كه از روزمرگي و تكرار نجات پيدا كنيد، مطمئن باشيد كه هيچ جا بهتر از كويينز تاون براي شما نخواهد بود. براي اثبات اين حرف از مردماني سوال بپرسيد كه مقيم اين شهر شده‌اند و ساليان سال است كه آن جا زندگي مي‌كنند، اما طبيعت فوق العاده اين شهر هنوز هم طراوت و تازگي اش را برايشان حفظ كرده و زندگي را لذت بخش كرده است. بنابراين در ليست ارائه شده توسط ما بهترين و تاپ ترين شهر، كويينز تاون خواهد بود.

ناپير دومين شهر نيوزيلند براي زندگي

ناپير در ليست بهترين شهرهاي نيوزيلند جايگاه دوم را دارد. هزينه زندگي در ناپير بسيار كم تر از شهرهاي بزرگ مانند اوكلند، ولينگتون و كويينز تاون است. اين شهر يك پيشنهاد جذاب است اما اين نكته را فراموش نكنيد كه هنوز مشاغل كافي در داخل و يا اطراف ناپير وجود ندارد. پس هنوز نمي توان گفت كه از نظر پيدا كردن كار محل مناسبي براي زندگي است. با صرف نظر از مسئله‌ي كار، ناپير با داشتن ساحل‌هاي خيره كننده، زمين هاي گلف شگفت انگيز و داشتن سهم خوبي از آفتاب در تمام طول سال، براي زندگي عالي است. اين شهر كمي گرم‌تر از اوكلند است و مي‌تواند يكي از اولين انتخاب‌ها براي مهاجرت به نيوزيلند باشد.

بهترين شهر نيوزيلند براي زندگي

روتوروا شهري متفاوت

اگر به دنبال جايي متفاوت براي زندگي هستيد، مطمئنا روتوروا يكي از بهترين مكان‌هاي زندگي در نيوزيلند است. روتوروا يك شهر توريستي است كه فرصت هاي شغل‌هاي زيادي دارد. اين شهر به دليل گرم بودن و آفتابي بودن كافي در كل طول سال يك انتخاب هميشگي براي توريست‌ها حتي در زمستان‌ها است. اين شهر داراي يك بخش مركزي در جزيره شمالي است. فاصله روتوروا تا شهرهاي اوكلند، ناپير و چند شهر بزرگ كم تر از سه ساعت رانندگي با ماشين است. روتوروا بدون شك يكي از فوق‌العاده‌ترين شهرها براي مسافرت است. همين ويژگي است كه اين شهر را در ليست ما سوم قرار داده است.

اوكلند شهر مورد علاقه مهاجرين ايراني ها:

همان‌طور كه در مورد كويينز تاون به اين مورد اشاره شد، در مورد اوكلند نيز مي‌توان گفت كه امكان ندارد، ليستي از بهترين‌ شهرهاي نيوزيلند تهيه شود و اسم اوكلند در آن ليست نباشد. درست است كه اوكلند نسبت به ساير شهرهاي نيوزيلند گران‌تر و پر هزينه تر است اما واقعا جاي شگفت‌انگيزي براي زندگي است. بزرگ ترين شهر نيوزيلند در واقع اوكلند است. در اين شهر هميشه تفريح و سرگرمي براي شما وجود خواهد داشت كه شما دچار روزمرگي نشويد و يا اينكه حوصله‌تان سر نخواهد رفت. به اين علت كه فعاليت‌هاي هيجان انگيز زيادي براي انجام دادن در اين شهر وجود دارد. اين شهر زيبا داراي رستوران‌هاي شيك، مغازه‌هاي هيجان انگيز و فعاليت‌هاي ورزشي زياد است. از طرفي نبايد از طبيعت زيباي آن غافل شد. در مورد اوكلند در يك كلام مي توان گفت كه پكيجي كامل از هر آنچه هست كه شما دوست خواهيد داشت. دليل اينكه اوكلند در ليست ما چهارم قرار گرفته است اين است كه ترافيك در اين شهر بسيار زياد است و از طرفي قيمت خانه نسبتا بالا است.

ولينگتون پايتخت‌ نيوزيلند

با آن كه اكثر اوقات پايتخت يك كشور مي‌تواند مقصد خيلي از گردشگران براي تماشا باشد اما هميشه هم نمي‌توان گفت كه بهترين جاها براي زندگي هستند. با اين حال جالب است بدانيد كه برخلاف بيشتر پايتخت‌ها ولينگتون واقعا جاي خوبي براي زندگي كردن در نيوزيلند است. اما با اين حال يكي از پرهزينه ترين شهر ها براي زندگي نيز هست. دليل اينكه اين شهر را جاي مناسبي براي زندگي معرفي كرديم اين نيست كه مانند اوكلند پر از هيجان و شلوغي و زرق و برق است و شما هيچ وقت حوصله‌تان سر نمي‌رود! بلكه اين است كه در ولينگتون آرامش به معناي واقعي‌اش وجود دارد. حال و هواي يك زندگي روستايي و بي دغدغه و لذت بردن بي پايان از طبيعت شگفت انگيز آن چيزي است كه ولينگتون را براي زندگي متمايز مي‌كند. برعكس بسياري از كشورها كه پايتختي شلوغ و پر هرج و مرج دارند، ولينگتون پر از آرامش است. سيستم حمل و نقل در اين شهر عملكرد فوق العاده‌اي دارد. حتي برخي از بهترين رستوران ها و كافه‌هاي نيوزيلند نيز در اين شهر قرار دارد. شب‌هاي ولينگتون پر از موسيقي و شادي و در يك كلمه پر از زندگي است.

نورثلند با ساحل هاي زيبا

اگر بخواهيد در يك كلمه هر آن چه كه لازم است در مورد نورثلند بدانيد بايد به شما بگوييم اين شهر نمادي از ساحل خواهد بود! به اين دليل كه اين شهر داراي سواحل سفيد است و شما مي‌توانيد از آفتاب گرفتن واقعا لذت ببريد. علاوه بر اين موضوع خبر خوب اين است كه اگر شما يكي از طرفداران غذاهاي دريايي خوشمزه هستيد، اين شهر انتخاب خوبي براي سفر خواهد بود. در نورثلند معناي واقعي كلمه آرامش را پيدا خواهيد كرد و به دور از هر دغدغه و نگراني مي‌توانيد از زندگي خود لذت ببريد!

هر كدام از شهرهاي نيوزيلند ويژگي هايي دارند و سلايق خاصي را پوشش مي دهند اما فراموش نكنيد كه بايد شرايط اخذ ويزاي آن شهر و يا ايالت را داشته باشيد. گروه وكلاي مهاجرت پاسارگاد براي انتخاب ويزاي مناسب در كنارتان هستند و مي توانيد از دانش و تجربه اين گروه براي مهاجرت به نيوزيلند كمك بگيريد.

بهترين شهر نيوزيلند براي زندگي

بازدید : 216
11 زمان : 1399:2

استراليا يكي از بهترين كشورها براي مهاجرت است. از آنجاييكه مهاجرين زيادي كشور استراليا براي زندگي انتخاب كرده اند، پذيرش مهاجرين از سوي ساير افراد ساكن در استراليا بسيار سريع اتفاق مي افتد و اين اولين مزيت استراليا براي زندگي ست.شرايط گرفتن اقامت استراليا پيچيدگي هاي خاص خود را دارد اما در صورت آشنايي با قوانين مهاجرتي استراليا، مي توان در بازه زماني بين ۹ تا ۱۸ ماه موفق به اخذ اقامت استراليا شد.

در اينجا شرايط اخذ اقامت استراليا و بهترين راه دريافت آن را با هم مرور مي كنيم.

شرايط گرفتن اقامت استراليا

انواع ويزا براي گرفتن اقامت استراليا:

براي دريافت اقامت استراليا، راه هاي مختلفي وجود دارد و هر شخص با توجه به توانايي ها و شرايط خود و با مشورت گرفتن از وكلاي مهاجرتي مي تواند يكي از مناسب ترين راه ها را انتخاب كند. براي مهاجرت به استراليا، بدترين انتخاب، پناهنگي ست زيرا دولت استراليا در مورد پناهندگان بسيار سخت گيرانه وارد عمل مي شود و از اين اصلا توصيه نمي شود.

· مهاجرت از طريق ويزاي مهارت و تخصص كاري

· مهاجرت از طريق ويزاي تجاري و سرمايه گذاري

· مهاجرت از طريق ويزاي اسپانسرشيپ استراليا

· مهاجرت از طريق ويزاي نامزدي و ويزاي ازدواج

· مهاجرت از طريق ويزاي خانوادگي

· مهاجرت از طريق ويزاي تحصيلي

شرايط عمومي دريافت اقامت استراليا:

براي گرفتن اقامت استراليا بايد حداقل شرايط زير را دارا بود و سپس نسبت با اخذ ويزا اقدام نمود:

· سن متقاضي بيشتر از ۴۵ سال نباشد.

· مدرك زبان يكي از مهم ترين موارد براي احذ اقامت استرالياست كه تقريبا در همه ويزاها از اهميت بالايي برخوردار است مگر اينكه قصد دريافت برخي از انواع ويژه ويزاي سرمايه گذاري را داشته باشيد.

· متقاضي مهاجرت به استراليا بايد در زمينه يك حرفه حداقل يك الي هشت سال سابقه كار داشته باشد. گواهي سابقه كار بايد از يك محل كار معتبر صادر شده باشد و جزئياتي از قبيل طول مدت استخدام، ميزان حقوق و شرح وظايف كارمند حتما بايد در گواهي سابقه كار ذكر شده باشند. طول دوره سابقه كار كه بايد ارائه گردد، بسته به رشته تحصيلي شما مي تواند متفاوت باشد، براي بعضي از رشته‌هاي تحصيلي مثل مدارك فني حرفه‌اي حداقل بايد ۵ سال سابقه كاري داشته باشيد. براي بعضي از رشته‌هاي دانشگاهي ۳ سال و حتي گاهاً ۱ سال سابقه كار كافي ست.

· متقاضي داراي مدرك تحصيلي يا يك مدرك tafe معتبر باشد. مدارك بين المللي IT و كامپيوتر مربوط به شركت هايي مانند مايكروسافت، سيسكو، مدارك دانشگاهي كه دانشگاه و معدل آن به تاييد مراكز علمي استراليا برسد، ديپلم فني حرفه‌اي هنرستان، ديپلم فني حرفه‌اي از موسسات و سازمان‌هاي معتبر ديگر كه طول دوره گذرانده شده در آنها حداقل ۹۰۰ ساعت باشد، كه نشان دهد در رابطه با يك حرفه خاص دوره تئوري گذرانده‌ايد.

· ساير موارد تاثيرگذار در پذيرش درخواست ويزاي استراليا شامل اينكه متقاضي پيش از اين از كشور استراليا ويزا گرفته بايد چه ويزاي تحصيلي، چه ويزاي كاري و يا حتي ويزاهاي توريستي و همچنين در صورت متاهل بودن نيز سطح تحصيلات همسرو معلومات زبان ايشان، مي شود.

مزاياي گرفتن اقامت استراليا:

در صورتي كه شرايط گرفتن اقامت استراليا را داشته باشيد مي توانيد زندگي آرامي را در اين كشور تجربه كنيد. با وجود آنكه هزينه هاي زندگي در استراليا بالاست اما درآمدها نيز نسبتا بالاست و امكان تجربه يك زندگي مرفه براي همه مهياست. چنانچه موفق به دريافت ويزاي استراليا شويد مي توانيد علاوه بر تجربه يك زندگي با كيفيت از ديگر مزاياي آن بهره مند شويد:

· مكان كار در استراليا

· اجازه سرمايه گذاري در كشور استراليا

· امكان تحصيل در استراليا

· امكان دريافت وام هاي تحصيلي

· امكان استفاده از خدمات درماتي

· امكان استفاده فرزندان از تسهيلات آموزشي و سلامت

· امكان استفاده از خدمات كنسولگري ها در خارج از استراليا

· امكان گرفتن پاسپورت استراليا

· بهره مندي از مزاياي كامل شهروندي استراليا

· امكان اقدام براي دريافت ويزاي نيوزيلند

هزينه‌هاي مهاجرت به استراليا

هزينه هاي پيش از مهاجرت شامل هزينه‌هاي درخواست ويزا، فراهم كردن مدارك و استحدام وكيل مهاجرت مي شود. كه در صورت پذيرش درخواستتان هزينه‌هاي مربوط به كار، زندگي و تحصيل در استراليا هم به اين هزينه‌ها اضافه مي‌شود. استراليا يكي از گرانترين مشورهاي دنياست اما با توجه درآمد و امكانات رفاهي اين كشور، محيط مناسبي براي كار و زندگي است.

به‌طور متوسط هزينه‌هاي ماهيانه هر فرد در استراليا حدود ۲۸۳۵ دلار و براي يك خانواده‌ي دو نفره حدود ۴۱۱۸ دلار است. هزينه‌هاي ضروري زندگي در استراليا مانند هزينه‌ مسكن با توجه به محل اقامت از ۳۰۰ تا ۸۰۰ دلار در هفته است. براي هزينه خوراك بايد ۸۰ تا ۳۰۰ دلار در هفته را در نظر داشت. هزينه‌هاي پوشاك در استراليا نيز كه كاملا متغير است و به سبك زندكي افراد بستگي دارد.

اگر متقاضي موفق به اخذ اقامت دائم استراليا شود، هزينه‌ي بهداشت و درمان او به عهده دولت استرالياست و اين هزينه جزئي از مالياتي ست كه پيش از اين پرداخت شده است. بعبارتي خدمات درماني در استراليا به دارندگان اقامت دائم بصورت رايگان ارائه مي شود. درضمن دانشجويان داراي بورسيه نحصيلي، حقوق دريافت مي‌كنند و ساير دانشجويان علاوه بر هزينه‌هاي تحصيل بايد هزينه‌هاي اقامتي را هم بپردازند. هزينه‌هاي اقامت براي دانشجويان در دانشگاه از ۹۰ تا ۳۰۰ دلار متغير است.

براي اخذ اقامت استراليا چه راهي بيشتر احتما پذيرش را دارد؟

وكلاي مهاجرتي استراليا بر اين باورند كه مهاجرت به استراليا از طريق مهارت و تخصص بهترين روش گرفتن اقامت در استراليا محسوب مي شود. ويزاي اسكيل وركر استراليا بر اساس تخصص و مهارت متقاضيان است. همانطور كه مي دانيد اقتصاد استراليا بر پايه كشاورزي و بازرگاني استوار است و مشاغل زيادي به علت نبود متقاضيان استراليايي نيازمند نيروي متخصص است. مسئولين اداره مهاجرت استراليا با توجه به نيازهاي كشور، يك برنامه منظم براي جذب افراد متخصص از ساير كشورها تدارك ديده اند كه اساسي ترين طرح در اين برنامه ويزاي مهارت و تخصص است. افرادي كه مايل به اخذ اين ويزا هستند، بايد حداقل ۶۰ امتياز از جدول امتيازبندي ويزاي اسكيل وركر استراليا را كسب كنند. البته اين ويزا انواع مختلفي دارد و شامل ويزاي اسكيل وركر-كلاس ۱۸۹، ويزاي اسكيل وركر-كلاس ۱۹۰ و ويزاي اسكيل وركر-كلاس ۴۸۹ مي شود.

از مزاياي ويزاي مهارت و تخصص استراليا مي توان به اقامت دائم بعد از آن اشاره كرد. همچنين افراد داراي ويزاي اسكيل وركر استراليا، براحتي از اجازه سفر به ساير نقاط جهان بهره مند خواهند شد. هرچند ويزاي اسكيل وركر استراليا كلاس هاي مختلفي دارد و ممكن است بعضي كلاس ها اقامت دائم را به صورت پيش فرض در برنامه ي خود نداشته باشند اما معمولا متقاضيان بعد از چند سال اقامت در استراليا مي توانند از اين امتيازات برخوردار شوند.

بازدید : 198
11 زمان : 1399:2

اجاره خانه در استراليا يكي از اولين مسائل براي افرادي كه قصد مهاجرت به استراليا را دارند. اين افراد بايد با توجه به بودجه و شهري كه قصد اقامت در آن را دارند، از طريق منابع معتبر و يا با استفاده از خدمات لندينگ، براي اجاره خانه اقدام كنند. معمولا مهاجرين بر اين باورند كه در ابتداي ورود به استراليا از خريد خانه صرف نظر و به اجاره خانه بسنده كنند.

اجاره خانه در اكثر شهرهاي مهم استراليا مانند سيدني و ملبورن شرايط خاصي دارد و پيدا كردن خانه مناسب براي اجاره، هميشه ساده نيست. با اين وجود، اگر به دنبال اجاره خانه در استراليا هستيد نكات زير به شما كمك مي كند سريع تر به هدف خود برسيد:

  • زبان محلي را ياد بگيريد
    اولين گام براي اجاره خانه در استراليا به دست آوردن اطلاعاتي در مورد لغاتي است كه مشاوران املاك و ساكنين اين كشور براي توصيف خانه‎ ها استفاده مي كنند. در استراليا ملك‎ ها با دو اصطلاح خانه يا آپارتمان توصيف مي‎ شوند. خانه ها معمولا از آپارتمان بزرگتر هستند و يك فضاي آزاد در بيرون از خود دارند، بنابراين به احتمال خيلي زياد هزينه اجاره يك آپارتمان دو خوابه از يك خانه دو خوابه كمتر است، البته هميشه اينطور نيست. از طرفي آپارتمان هايي كه فقط يك اتاق دارند استوديو ناميده مي شوند. با وجود آنكه بسياري از مشاوران املاك استراليا كار مديريت اجاره خانه را بر عهده دارند ولي اغلب اوقات براي مستاجران بالقوه مفيد نيستند و معمولا حداكثر توجهي كه به متقاضيان اجاره خانه مي كنند اين است كه فهرستي از املاك تحت اختيارشان و يك نقشه پيش رويشان مي گذارند!!
  • با انتخاب موقعيت خانه، هدفمند باشيد
    در مرحله بعد بايد تصميم بگيريد كه مايليد در چه محله‎ اي زندگي كنيد. يك راه ساده براي شروع فرآيند تصميم گيري بازديد از چند محله است، چرخي در آن جا بزنيد تا حس و حال محيط اطراف به دستتان بيايد. سري به دفاتر مشاور املاك بزنيد و ببينيد بودجه شما با خانه هاي آن جا همخواني دارد يا نه. اگر جواب منفي است، سوار اتوبوس شويد و در محله ها يا مناطق مجاور همين كار را تكرار كنيد. افرادي كه قصد اجاره خانه در يك شهر مهم را دارند به فهرست كوتاهي از چند منطقه يا حومه شهري مي رسند.
    بخشي از پيدا كردن يك مكان عالي براي زندگي آگاهي از نوع مسير رفت و آمد از خانه به محيط كار يا مدرسه كودكان است. خوشبختانه، در دنياي امروز و عصر فناوري، بعضي از وب سايت هاي اجاره ملك، خانه هاي تحت اختيار خود را روي نقشه به همراه ايستگاه وسايل نقليه عمومي نشان مي دهند تا مشتريان بتوانند زمان سفر و نزديكي به محل كار و غيره را بررسي كنند. افرادي كه قصد استفاده از ماشين را دارند همچنين بايد مطمئن شوند محلي براي پارك وجود دارد. اين مشكلي است كه اغلب اوقات افراد ناديده مي گيرند ولي در حقيقت مي تواند هزينه هاي زيادي به همراه آورد و حتي در صورت عدم توجه دردسرساز شود.
  • استفاده از سايت هاي اجاره خانه در استراليا:
    بهترين راه براي اجاره خانه در استراليا استفاده از اينترنت است؛ كافي است وارد سايت هاي اجاره خانه در استراليا شويد و براساس بودجه خود در منطقه مورد نظرتان خانه اي براي اجاره جستجو كنيد. البته براي افرادي كه در خاك استراليا هستند، يك راه حل ديگر استفاده از روزنامه هاي محلي است ولي با توجه به تغييرات سريع بازار اجاره خانه، بهتر است براي اطلاعات به روز به اينترنت بسنده كنيد.

هزينه اجاره خانه در استراليا

قرارداد اجاره خانه در استراليا

زماني كه يك خانه يا آپارتمان مناسب براي اجاره را پيدا كرديد، حتما بايد با مشاور املاك يا مالك يك قرارداد ببنديد كه اجاره نامه نام دارد. در بعضي از ايالت ها مانند ويكتوريا يا نيو ساوت ولز (NWS)، يك فرم استاندارد قانوني بايد استفاده شود و در ساير ايالات معمولا حداقل شرايطي وجود دارد كه صاحبخانه ها نمي توانند ناديده بگيرند. اجاره نامه مسئوليت هاي هر دو طرف را مشخص مي كند، گرچه بايد قبل از امضاء آن را كامل بخوانيد. جدا از اقامتگاه هايي كه در تعطيلات كرايه داده مي شوند، قرارداد اجاره خانه در استراليا معمولا براي يك بازه زماني 6 يا 12 ماهه نوشته مي شود و ممكن است با توجه به شرايط براي تمديد آن به توافق برسند.

توافقات مستاجر و صاحبخانه در استراليا:

در هنگام ثبت قرارداد بين مستاجر و صاحبخانه در استراليا توافقاتي صورت مي گيرد. معمولا صاحبخانه مسئول ماليات هاي ملك و هزينه هاي سرويس است و مستاجر قبض ها را پرداخت مي كند، مگر اين كه به توافق ديگري برسند. اگر خانه اي كه باغ و استخر دارد كرايه كنيد، هزينه هاي نگهداري و مراقبت از آن ها ممكن است در اجاره خانه آورده شود. مستاجران بايد از ملك به خوبي مراقبت كنند، گرچه صاحبخانه موظف است تا شرايط سكونت را در آن فراهم كند و مطمئن شود خدمات اساسي مانند آب لوله كشي و فاضلاب مشكلي ندارند. اگر صاحبخانه زير بار نرود كه در طول يك بازه زماني معقول تعميرات فوري و ضروري را انجام دهد، مستاجر مي تواند توافق به انجام آن ها كند و فاكتور هزينه ها را براي او بفرستد، گرچه بايد حواستان باشد اين هزينه را از كرايه كم نكنيد.

اگر بخواهيد يك مكان را زودتر از موعد اتمام قرارداد خالي كنيد، بايد مقدار كرايه باقي مانده را بر اساس قرارداد خود پرداخت كنيد، مگر اين كه بتوانيد فردي را پيدا كنيد كه به جاي شما ساكن آن جا شود (از قبل بايد با صاحبخانه يا مشاور املاك هماهنگي كنيد).اگر در يك بازه زماني مناسب (معمولا 21 روز قبل) به اطلاع صاحبخانه برسانيد كه مي خواهيد ملك را خالي كنيد، او بايد با تلاش براي تبليغ و اجاره مجدد ملك سعي كند ضرر خود را به حداقل برساند.

اگر بين شما و صاحبخانه يك توافق كتبي وجود دارد، او نمي تواند به زور شما را بيرون كند مگر اين كه حكم تخليه را بگيرد. براي اين كه صاحبخانه بتواند اين حكم را بگيرد خطايي بايد از شما سر زده باشد مانند آسيب به ملك، پرداخت نكردن اجاره خانه، جلوگيري از ورود صاحبخانه، بازسازي بدون كسب اجازه يا اجاره دادن ملك. صاحبخانه نمي تواند با بيرون انداختن وسايل يا تغيير قفل هاي ورودي شما را بيرون كند. در پايان مهلت رسمي قرارداد، صاحبخانه مي‎تواند قرارداد را از بين ببرد، البته او بايد از 60 روز قبل اطلاع‎ رساني كند. او مي تواند از ملك خودش استفاده كند يا آن را بفروشد و ملزم نيست دليل خود را براي تمديد نكردن قرارداد ذكر كند.

ارزان ترين شهرهاي استراليا براي اجاره خانه

پيش از اين با ارزانترين شهرهاي استراليا براي زندگي آشنا شديم. هزينه اجاره خانه در اين شهرها، مناسب تر از ساير نقاط استرالياست و براي زندگي دانشجويي، پيشنهاد مي شوند. متوسط هزينه اجاره خانه در استراليا، هفته اي 436 دلار است كه در شهرهاي پايتخت به 465 دلار در هفته مي رسد. اگر به آخرين داده ها نگاه كنيم كمترين مقدار اجاره خانه در استراليا مربوط به شهر پرت در غرب استراليا مي شود. در حال حاضر ميانگين قيمت اجاره خانه در اين شهر از گران قيمت ترين شهر پايتخت يعني سيدني 200 دلار كمتر است. فهرست زير هزينه اجاره خانه در تعدادي از شهرهاي استراليا را براساس آخرين داده هاي سال 2019 نشان مي دهد. جالب است بدانيد در طول سال گذشته اجاره خانه در تمامي شهرهاي مهم استراليا افزايش يافته است به استثناي سيدني و داروين.

  1. شهر پرت: متوسط هزينه هفتگي كرايه خانه ها در پرت در حال حاضر 393 دلار است.
  2. شهر آدلايد: متوسط قيمت هفتگي كرايه خانه در آدلايد در طول سال گذشته 1.2 درصد رشد داشته است. بازار معاملات املاك در اين شهر به واسطه شرايط رو به بهبود اقتصادي مانند شغل هاي بيشتر، درآمد بالاتر و افزايش مهاجران رشد كرده است.
    متوسط هزينه هفتگي كرايه خانه در اين شهر در حال حاضر هفته اي 399 دلار است.
  3. شهر بريزبين: متوسط قيمت هفتگي كرايه خانه در طول سال گذشته در اين شهر 1.4 درصد رشد داشته است و در حال حاضر به هفته اي 453 دلار رسيده است. افزايش قيمت اين بازار به علت مهاجرت از شهرهاي ملبورن و سيدني به اين شهر بوده است.
  4. شهر هوبارت: متوسط قيمت هفتگي كرايه خانه در طول سال گذشته در اين شهر 5.4 درصد رشد داشته است و در حال حاضر به هفته اي 469 دلار رسيده است تا شهري كه زماني ارزان بود به قيمت‎ هاي ملبورن نزديك شود.
  5. شهر ملبورن:متوسط قيمت هفتگي كرايه خانه در طول سال گذشته در اين شهر 2.1 درصد رشد داشته است و در حال حاضر به هفته اي 470 دلار رسيده است
  6. شهر داروين:متوسط نرخ هفتگي كرايه خانه در اين شهر در طول سال گذشته بيش از 5.7 درصد افت داشته است و به 502 دلار رسيده است. قيمت هاي خانه در اين شهر در پايين ترين سطح خود از سال 2009 قرار دارد كه علت آن مي تواند رشد ضعيف جمعيت باشد.
  7. شهر كانبرا:كانبرا دومين شهر گران قيمت پايتخت از نظر كرايه خانه است. متوسط هزينه كرايه خانه در اين شهر در طول سال گذشته 3.6 درصد رشد داشته است و به 576 دلار رسيده است.
  8. شهر سيدني:سيدني همچنان گران قيمت ترين شهر استراليا براي كرايه خانه است كه متوسط مقدار هفتگي آن با وجود حتي افت 3.1 درصدي به نسبت سال قبل به 613 دلار مي رسد.

بازدید : 201
11 زمان : 1399:2

اگر براي مهاجرت به استراليا نياز به گذراندن دوره هاي آموزشي زبان داريد، آگاهي از هزينه آموزش زبان در استراليا به شما كمك مي كند تا برآوردهاي مالي خود را در كنار هزينه زندگي در استراليا، دقيق تر انجام دهيد. در اينجا هزينه هاي يادگيري زبان در استراليا و مدارك رسمي و عمومي قابل قبول در اين كشور را بررسي مي كنيم. پس از مطالعه اين مقاله مي توانيد انتخاب هاي هوشمندانه و به صرفه تري را براي آينده شغلي و تحصيلي خود در كشور استراليا داشته باشيد.

هزينه يادگيري زبان در استراليا و مدارك رسمي قابل قبول

بستگي به نوع فعاليتي كه در پيش داريد هزينه هاي آموزش زبان انگليسي در استراليا براي شما متفاوت است. شما ممكن است به عناوين مختلفي قصد مهاجرت به استراليا را داشته باشيد يا حتي هم اكنون در اين كشور ساكن هستيد. در ابتدا بايد به اين سوال مهم پاسخ دهيد كه آموزش زبان در استراليا را براي چه مي خواهيد؟ براي ارتباط برقرار كردن بهتر با افراد، براي ادامه تحصيل و حضور در كلاس هاي كالج و دوره tafe يا براي كسب كار و …جواب دادن به اين سوال ها تا حدود زيادي به شما كمك مي كند و مي توانيد تصميم بگيريد كه با توجه به نياز خود احتياج به چه نوع كلاس هاي زبان داريد و در نهايت چه مقداري بايد هزينه كنيد.

مدارك رسمي آموزش زبان در استراليا

در ليست زير مهمترين و معتبرترين مدارك قابل پذيرش زبان انگليسي در كشور استراليا آورده شده است. نكته مهم فواصل زماني سريع در برگزاري اين آزمون هاست. تعداد زياد برگزاري آزمون هاي انگليسي نشان دهنده درخواست زياد براي دريافت اين مدارك است. برعكس ايران كه فاصله زماني براي برگزاري آزمون هاي بين المللي زبان بسيار زياد است در كشور استراليا شما هر زمان اراده كنيد مي توانيد خود را محك بزنيد و مدرك خود را بگيريد.

مدارك رسمي و مورد قبول در آموزش زبان استراليا:

  • IELTS
  • TOEFL
  • PTE Academic
  • OET
  • Cambridge (CAE)

هزينه مدارك آموزش زبان در كشور استراليا

مي توانيد يكي از مدارك فوق را با توجه به كاربرد اين مدارك و شرايط شخصي تان، انتخاب كنيد و در كلاس هاي آموزشي دوره اين مدرك، شركت كنيد. توجه داشته باشيد كه هزينه آزمون هاي آموزش زبان در استراليا با توجه به نوع امتحان متفاوت است.

دوره آموزش زبان ELIغير مجاز مي باشد و هزينه دوره ELIغير مجاز مي باشد

علاوه بر آزمون هاي رسمي و بين المللي ياد شده، دوره هاي ديگر زبان انگليسي در كشور استراليا برگزار مي شود. اين دوره ها عمومي تر و از نظر هزينه آموزش زبان در استراليا به صرفه تر هستند و معروف ترين آنها دوره ELIغير مجاز مي باشد است. نام اين دوره مخفف English Language Intensive Courses for Overseas Students است كه در واقع دوره عمومي آموزش زبان انگليسي در كشور استراليا قبل از ورود به دانشگاه است.

اين دوره به قدري معروف است كه افراد از سراسر دنيا مي توانند براي حضور در اين دوره اقدام به گرفتن ويزاي كشور استراليا كنند اما اين نوع ويزا براي ايراني ها صادر نمي شود و شما تنها در صورت داشتن ويزاي تحصيلي مي توانيد براي گرفتن اين دوره زبان به خاك استراليا وارد شويد. مراكز معتبر كشور استراليا، شركت هاي بين المللي و حتي دانشگاه هاي مطرح اين كشور مانند دانشگاه ملبورن مدرك زبان ELIغير مجاز مي باشد را قبول مي كنند و داشتن اين مدرك براي ورود به اين مراكز قابل قبول است.

نكته مهم:

شرايط گذراندن اين دوره در كشور استراليا به صورت تمام وقت است. به عبارت ديگر شما در هنگام گذراندن اين دوره نمي توانيد به كار ديگر يا تحصيل مشغول باشيد و بايد تمام وقت خود را به گذراندن آن اختصاص دهيد.

هزينه دوره زبان ELIغير مجاز مي باشد در كشور استراليا

با توجه به اعلام سايت رسمي www.eliغير مجاز مي باشد.com هزينه رسمي شركت در اين دوره آموزش زبان انگليسي در كشور استراليا هفته اي 250 الي 350 دلار استرالياست. با يك حساب سرانگشتي و محاسبه نرخ برابري دلار استراليا به واحد پول ايران مي توانيد هزينه اين كلاس ها را به تومان محاسبه كنيد. مسئله مشخص هزينه بالاي اين دوره ها براي شهروندان ايراني است.

زمان لازم براي گذراندن دوره ELIغير مجاز مي باشد چقدر است؟

سايت رسمي www.canberra.edu.au زمان لازم براي گذراندن اين دوره را حدود 1 سال (52 هفته) برآورد مي كند و با توجه به نرخ قيمت اعلام شده توسط سايت رسمي اين مدرك مي توانيد قيمت بالاي آنها را محاسبه كنيد! دقت كنيد كه اين دوره يك آموزش جامع به حساب مي آيد و بعد از گذراندن سرفصل هاي اين دوره شما مهارت هاي لازم براي ارتباط حرفه اي با ديگران چه در محيط شهري و چه در محيط هاي حرفه اي كسب و كار را بدست خواهيد آورد و علت طولاني بودن اين دوره نيز به همين دليل است.

با توجه به موارد صحبت شده در اين نوشته در صورتي كه شما يكي از مدراك رسمي بين المللي مانند IELTS يا TOFEL را داشته باشيد احتياح به گذراندن دوره ELIغير مجاز مي باشد نداريد و مي توانيد با همان مدرك بين المللي براي فعاليت هاي خود در كشور استراليا بدون نياز به آموزش زبان انگليسي در اين كشور اقدام كنيد.

يادگيري زبان در كالج هاي استراليا

اگر تمايل داريد كه براي يادگيري زبان در استراليا از خدمات محيط هاي آكادميك استفاده كنيد، كالج هاي زيادي اين سري خدمات را ارائه مي دهند. حضور در دانشگاه براي يادگيري زبان فوايد و ويژگي هاي منحصر به فردي دارد كه از مهمترين آنها مي توان به ارتباطات بيشتر با افراد آكادميك اشاره كرد كه اين روابط براي زبان آموز در هنگام يادگيري زبان بسيار ارزشمند است.
كالج ها معمولا تنوع وسيعي از آموزش زبان را در اختيار شما قرار مي دهند. اين دوره ها هم شامل دوره هاي آمادگي براي آزمون هاي بين المللي و هم شامل دوره هاي پذيرفته شده در اين كشور مانند دوره ELIغير مجاز مي باشد هستند.

هزينه آموزش زبان در كالج هاي استراليا

كالج ها و موسسات آكادميك استراليا براي آموزش زبان، هزينه مشابه اي با ساير مراكز آموزش زبان دارند. اين قيمت ها با توجه به تعداد كلاس ها در هفته و زمان هر كلاس متفاوت است و معمولا از هفته اي 210 دلار شروع مي شود و با توجه به استفاده ممكن است تا 500 دلار نيز قيمت داشته باشند.

عوامل موثر در هزينه آموزش زبان در استراليا:

همانطور كه مشاهده كرديد، هزينه آموزش زبان در استراليا، از هفته اي 210 دلار شروع مي شود تا 500 دلار اما چند عامل در اين قيمت گذاري موثر هستند. بنابراين مي توانيد با توجه به نيازها و بودجه خود، دوره مناسب آموزشي مناسب را براي خود انتخاب كنيد. عوامل موثر در هزينه دوره هاي آموزشي زبان در استراليا به شرح زير هستند:

  • زمان برگزاري جلسات آموزش: زمان استانداد كلاس ها در كشور استراليا بين 50 الي 70 دقيقه است و دوره هاي استاندارد در اين بازه برگزار مي شوند اما اگر شما نياز داريد تا كلاس هاي فشرده تر را بگذارنيد، اين عامل تاثير مستقيمي در هزينه آموزش دارد.
  • تعداد جلسات برگزاري كلاس ها در هفته: براي دوره هاي عمومي مانند ELIغير مجاز مي باشد هفته اي 3 جلسه كلاس ها برگزار مي شود ولي شما مي توانيد تا هفته 5 جلسه را نيز انتخاب كنيد كه اين موضوع هزينه هفتگي كلاس ها را تا دو برابر براي شما افزايش خوهد داد.
  • شهري كه براي آموزش مراجعه مي كنيد: هزينه آموزش در شهرهاي بزرگ كشور استراليا مانند سيدني و ملبورن بالاتر از شهرهاي كوچك است و اين تفاوت قيمت تا 30 درصد، تاثير مهمي در قيمت تمام شده شما دارد پس اگر قصد اقامت در شهر هاي بزرگ استراليا را داريد بايد قيمت بيشتري را براي يادگيري زبان هزينه كنيد.
  • كيفيت كلاس ها: با توجه به نوع موسسه و كالجي كه براي آموزش به آن مراجعه مي كنيد قيمت ها متفاوت است. موسسات معتبر و درجه يك هزينه بيشري را براي ارائه اين خدمات دريافت مي كنند و اين تفاوت تا 20 درصد در هزينه شما تاثير خواهد گذاشت.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 17
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 45
  • بازدید کلی : 3528
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی